خدمات کارگو یکی از خدمات شرکت باربری تهران تیک بار است. این خدمات و همچنین فریت بار نیز نوعی خدمات باربری محسوب می شوند اما با خدمات باربری تهران و یا اتوبار تهران فرق می کنند. تفاوت این دو مورد نام برده این است که جهت بسته بندی و ارسال بار و وسایل به خارج از کشور صورت می گیرند. 

به این صورت که در فریت بار مسافرینی که می خواهند به خارج از کشور بروند و وسایل و اسباب و اثاثیه خود را از کشور خارج کنند، از این خدمات استفاده می کنند. اما کارگو فرق دارد. این خدمات جهت ارسال بارهای تجاری که با هواپیماهای مخصوص به خارج از کشور فرستاده می شوند، گفته می شود و معمولا تجار و بازرگانان بین المللی از آن استفاده می کنند. 

همانطور که متوجه شده اید، حمل بارهای هوایی به دو دسته فریت بار (برای مسافرین) و کارگو (برای تجار) تقسیم بندی می شود.

در واقع بازرگانان و یا شرکت هایی که با شرکت های خارجی کار می کنند و به عبارت بهتر در زمینه صادرات و واردات کالا فعال هستند، از خدمات کارگو استفاده می کنند. از هواپیماهای مخصوص کارگو که در خطوط هواپیمایی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان از ایلیوشین آی ال 76 ،  بلوگا و آنتونوف 225 نام برد.

در حال حاضر همانند شرکت های باربری تهران و یا خدمات فریت بار، شرکتهای متعددی نیز در زمینه کارگو مشغول به کار هستند که در زمینه حمل و نقل اجناس و کالاها از ایران به کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، چین و هند و یا بلعکس فعالیت می کنند. البته خود شرکت های هواپیمایی (مانند ایران ایر و ماهان) نیز دارای خدمات کارگو هستند. 

لذا بر خلاف خدمات باربری تهران و شرکتهای اتوبار در زمینه باربری داخل تهران و یا خدمات حمل بار به شهرستان، امروزه خدماتی از قبیل کارگو به دلیل اهمیت و حساسیت خاص شان توسط شرکت های متعددی ارائه می شود و از این جهت بازرگانان و یا شرکت های تجاری می توانند جهت کارگو با آنها مذاکره و با تماس با دفاتر این شرکت ها از خدماتشان مطلع شوند. 

بعضی از شرکت های خدمات کارگو، محدودیت هایی نیز در حمل بارهای کارگو دارند و برخی از اقلام و کالاها را (بر خلاف خدمات شرکت های باربری تهران و یا اتوبار که معمولا تمام و یا اکثر قریب به اتفاق بار و اثاثیه را در داخل و یا خارج از تهران حمل می کنند) را به مقصد مورد نظر شما نمی توانند حمل کنند. چون بر خلاف سیاست های کاری و قوانین درون سازمانی شان است. مثلا حمل مایعات، برخی داروها و یا حیوانات زنده. 

در ضمن لطفا توجه داشته باشید که این خدمات نیز مانند فریت بار، بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود.

معمولا چند مرحله برای کارگو انجام می شود بطور کلی می توان بصورت زیر خلاصه و جمع بندی کرد:

از بسته بندی مناسب شرکت خدمات کارگو اطمینان حاصل کنید
مشخصات کالاهای مورد نظر خود (مانند وزن و ابعاد) را به دقت بررسی و یا محاسبه کنید
درخواست ارسال بار و محموله مورد نظرتان را به شرکت ارائه دهنده خدمات کارگو بدهید
پرداخت هزینه های کارگو 
انجام مراحل اداری لازم و در نهایت دریافت فاکتور
تحویل اجناس و کالاها 
در نهایت پس از رسیدن پرواز های کارگو به مقصد پیگیری بار

شرکت اتوبار و خدمات باربری تهران تیک بار با تجربه ای موفق در زمینه های بسته بندی و حمل بار به کلیه نقاط داخل و حتی خارج از کشور، در خدمت شماست. جهت رزرو خدمات کارگو با ما تماس بگیرید.