یکی از نکات و موارد مهم اسباب کشی و حمل بار، چگونگی بسته بندی لوستر و سایر لوازم شکستنی است. بهترین شرکت های باربری تهران (مانند تهران تیک بار) به این مسئله توجه دارند که طوری به شما در زمینه خدمات اسباب کشی کمک کنند تا وسایل، اسباب و اثاثیه منزل شما سالم به مقصد برسند. 
بسته بندی لوستر نیز مانند بسته بندی ظروف شکستنی، کریستال و چینی بسیار حساس است و باید با صبر و حوصله و دقت توسط  آن دسته از کارگران حمل بار که در این زمینه تخصص دارند، صورت بگیرد. با این تفاوت که حجم کار تا حدی بالاتر است و برای این کار معمولا نیاز به جعبه و کارتن های بزرگ و موادی مانند فوم و یا پلاستیک برای جلوگیری از ضربه خوردن و آسیب دیدن آن است. البته همکاران ما در شرکت باربری تیک بار، با کمال میل در این زمینه هم به شما یاری خواهند رساند. 
این مسئله بسیار اهمیت دارد و جزء نکات مهم قبل از اسباب کشی است. به خصوص زمانی که قصد حمل بار به شهرستان را دارید، و در این میان اشیاء شکستنی و حساس مانند لوستر نیز باید بسته بندی و ارسال شوند. البته همانطور که اشاره کردیم، همکاران ما در شعبات مختلف شرکت "اتوبار تهران تیک بار" (مانند باربری شمال تهران، باربری غرب تهران، باربری مرکز تهران) شما را در این زمینه راهنمایی و با استفاده ازبهترین وسایل و ابزارهای مورد نیاز این کار، لوسترهای شما را به همراه سایر وسایل بسته بندی خواهند کرد. 

این امر اهمیت زیادی دارد چون بسیاری از افرادی که قصد اسباب کشی دارند، سئوالات متعددی برایشان پیش می آید از جمله اینکه چطور می توان یک لوستر را بسته بندی کرد؟ مطمئن ترین راه برای بسته بندی لوستر چیست؟ آیا لوستر هنگام جابجایی ممکن است آسیب ببیند؟ 


بسته بندی لوستر


در پاسخ به این سئوالات باید گفت که همیشه هر احتمالی ممکن است اما باید تا حد امکان تلاش کنیم که از راه درست و اصولی، بهتر و با خیال راحت تر بتوانیم به هدف نهایی مان یعنی حمل و انتقال وسایل و لوازم منزل از محل قبلی به محلی جدید برسیم. لوسترها یکی از وسایل تزئینی حساس و شکستنی خانه هستند که بدلیل داشتن لامپ های شیشه ای مرتب و زیبا و همچنین بدنه ای از شیشه و یا فلز حساس هستند. روشن بودن لوستر در شب، اغلب جلوه زیبایی به سالن و یا اتاق هال می دهد. همچنین برای استفاده در تالارها و سالن های بزرگ مجالس رسمی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو هنگام بسته بندی و پایین آوردن آن (و همچنین نصب مجدد در محل جدید) نکات مهمی را باید رعایت و انجام داد که در اینجا جهت آشنایی بیشتر شما آورده ایم

مراحل بسته بندی لوستر

- در ابتدا باید کلید برق لوستر، در حالت خاموش باشد.
- دو یا سه نفر کارگر (و یا افراد ماهر) باید با استفاده از نردبان بالا رفته و اقدام به شل کردن سر لوستر و سپس به آرامی پایین آوردن آن کنند.
- پس از گذاشتن لوستر بر روی زمین و یا یک سطح امن، به آرامی و با دقت لامپ ها را یک به یک باز کرده و جدا کنید.
- جعبه و کارتن های حمل بار را آماده کنید. 
- بعضی از لوسترهای جدید دارای دفترچه راهنما هستند، در این صورت حتما آنرا مطالعه کنید و نکاتی که در مورد جابجایی و نصب لوستر نوشته شده را بکار ببرید.
- لامپ ها را باید جداگانه در یک یا چند کارتن قرار داده شوند و لابلای آنها با استفاده از پارچه، فوم و یا مقوا و کاغذ پر شود تا در حین حمل بار آسیبی به آنها وارد نشود. 
- بدنه اصلی لوستر نیز در صورتی که شیشه ای است می توانید با استفاده از نایلون و یا پلاستیک های قابل انعطاف روی آنرا پوشانده، شاخه های آنرا با پلاستیک های حباب دار بپوشانید و به آرامی در کارتن و یا جعبه های حمل آن قرار بدهید. 

- حتما روی کارتن های حاوی لوستر، علامت خاصی بگذارید و یا درشت بنویسید که حاوی چه چیزی است.

البته روش دیگری نیز برای جداسازی و حمل لوستر وجود دارد به این صورت که  لوستر را بر روی یک نایلون قرار بدهید و سپس با استفاده از دو نایلون دیگر (ترجیحا از نوع حباب دار) که بر روی زمین به حالت علامت جمع بگذارید بعد لوستر را به آرامی با کلیه متعلقات آن (از جمله قطعات شیشه ای) بر روی آن قرار دهید. در این مرحله، لطفا دقت کنید که طوری لوستر را بر روی نایلون ها بگذارید که کوچکترین فشاری وارد نیاید تا لامپ ها و یا سایر قطعات شیشه ای آسیب نبینند. حال لوستر را به آرامی ببندید و در جعبه و یا کارتن مخصوص حمل قرار بدهید. اگر از این روش استفاده می کنید بهتر است هنگام بسته بندی  لوستر و قرار دادن آن در کارتن، دور بخش های شیشه ای آنرا با ورق و یا پارچه به دقت چند دور بپوشانید تا خیالتان راحت باشد و دیگر مشکلی از لحاظ وارد شدن ضربه به لوستر پیش نیاید.


بسته بندی لوستر


روش دیگری وجود دارد که بیشتر در مورد لوسترهای بسیار بزرگ و در کشورهای خارجی انجام می شود و به این صورت است که جعبه های مخصوصی برای قراردادن لوستر به صورت کامل برای این کار درنظر گرفته می شود و از اطراف نیز با چوب و لایه های یونولیت لوستر را مهار می کنند.


بسته بندی لوستر


تا اینجا نکات و اصول باز کردن و انتقال لوستر را شرح دادیم، حال به نکات و اصول نصب مجدد لوستر می پردازیم:

- در ابتدا از سلامت سیستم برق کشی و سالم بودن سیم ها در محل جدید مطمئن شوید.

- پس از آماده سازی محل جدید برای نصب لوستر، جعبه یا کارتن حاوی آنرا به آرامی باز کرده و به دقت لامپ و قطعات شیشه ای جدا شده از آنرا به دقت سر جاهای خود سفت کرده و قرار دهید. 
- پس از آماده شدن برای نصب، چند نفری باید اقدام به نصب و بالا بردن آن با استفاده از نردبان کنید. به این صورت که یک نفر بالای نردبان رفته و از بالا سر لوستر را نگه دارد و دیگران از پایین به آرامی بدنه لوستر را به سمت بالا و محل اتصال هل بدهند. 
ناگفته نماند بعضی از شرکت های معتبر فروش و خدمات لوستر نیز در صورت اطلاع از جابجایی محل زندگی شما، جهت نصب در محل جدید به شما کمک خواهند کرد. 
در نهایت این نکته را باز هم تاکید می کنیم که در صورت استفاده از خدمات شرکت باربری تهران تیک بار، هیچ نگرانی در زمینه خدمات بسته بندی وسایل، از جمله حمل و بسته بندی لوستر و یا سایر لوازم و وسایل شکستنی نخواهید داشت.