اسباب کشی و حمل اثاثیه و بسته بندی آنها به محل جدید با استفاده از خدمات شرکت های باربری تهران یکی از مسائل مهمی است که علیرغم ساده بنظر رسیدن، اقدامات و آماده سازی های خاص خود را می طلبد. هر چند در روز باربری و اسباب کشی براحتی کارگران اتوبار می توانند براحتی اقدام به بسته بندی، انتقال به ماشین باربری کرده و آنرا به مقصد حمل کنند، اما شما هم باید اقداماتی را انجام دهید و اگر قصد اسباب کشی در تهران و یا حمل بار به شهرستان را دارید، از چند روز قبل مقدمات کار را انجام داده و سعی کنید همه چیز را از قبل پیش بینی کنید تا این کار با نهایت دقت و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. 

بسیاری از افراد اسباب کشی و حمل اثاثیه به مکان جدید را پروسه ای پر استرس و خسته کننده می دانند. اما لازم است بدانید که با استفاده از خدمات یک شرکت باربری تهران، براحتی می توانید از پس این فرآیند برآیید. فقط کافی است خودتان را از مدتی قبل آماده کنید. از این رو در اینجا نکات و مواردی که باید در زمان باربری به خاطر داشته باشید را جهت یادآوری و یا آشنایی هر چه بیشتر شما، آورده ایم با این امید که با آگاهی از این نکات بتوانید اسباب کشی آسان و راحتی را تجربه کنید.

- دو هفته پیش از باربری (اسباب کشی) :

از زمانی در حدود دو هفته قبل از اسباب کشی و استفاده از خدمات حمل بار، چند مسئله را در نظر بگیرید و سعی کنید به دقت انجام بدهید. از جمله آماده سازی وسایل خانه برای بسته بندی (به خصوص وسایل شکستنی و حساس)، تعویض آدرس (برای دریافت قبض ها) ، آماده سازی خانه جدی پیش از اسباب کشی، هماهنگی لازم با شرکت باربری و اتوبار تهران از چند روز قبل، اطلاع به همسایگان هر دو محل جدید و قبلی از نقل مکان شما و در نهایت اگر استرس دارید و یا به دلیل مشغله های فکری معمولا برخی کارهای مهم اصول اسباب کشی فراموش می کنید، نوشتن بسیاری از موارد بر روی کاغذ هم می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

- روز قبل از باربری (اسباب کشی) :

می گویند که روز قبل از اسباب کشی و حمل بار، مانند آرامش قبل از طوفان است. شاید این تشبیه شما را نگران کند، اما اگر به درستی و به دقت عمل کنید، مسلما هیچ مشکلی پیش نمی آید و در نهایت حتی از این کار لذت خواهید برد. در چنین روزی این وسایل و لوازم منزل را برای بسته بندی و اسباب کشی آماده کنید و در جایی بگذارید که کاملا در دسترس باشند:

- پیژامه و لباس ها

- تخت خواب ها

- شارژر تلفن، موبایل و سایر لوازم برقی

- دستمال توالت

- لوازم و وسایل شوینده و بهداشتی (از قبیل شامپو، صابون، مایع دستشویی، پودر و مایع لباسشویی و...)

- ظروف و لوازم خانه به خصوص بشقاب ها، قوری و کتری

- خوردنی و نوشیدنی هایی از قبیل چای، قهوه، شکر، شیر

همچنین فراموش نکنید که برای جابجایی بار و وسایل فرزندتان، حتما از کیف و یا چمدان های جداگانه ای استفاده کنید. همچنین از تمیز بودن محل جدید مطمئن شوید. لیست کارهایی که باید انجام شود را به دقت بررسی و چک کنید. اگر چیزی به ذهن تان رسید یا مسئله مهمی تازه به یادتان افتاد، نگران نباشید. آنرا یادداشت کنید و در اولین فرصت با شرکت باربری طرف قرارداد، هماهنگ و با آنها در میان بگذارید.

- روز باربری( اسباب کشی):

این روز شاید هم برای خود فرد و هم برای شرکت های باربری تهران (اتوبار تهران) مهم ترین روز باشد چرا که احتمالا بسته بندی اثاثیه منزل یا شرکت و حمل آنها به مقصد جدید در آن روز انجام می شود و نتیجه کار و سالم رساندن کارتن ها و جعبه های اسباب کشی با استفاده از وسایل و لوازم باربری، در اولویت است. در این روز کارگران حمل بار به منزل شما می آیند و وسایل و لوازم را بسته بندی کرده و تک تک به درون ماشین حمل بار (کامیون، وانت بار و یا کامیونت) می برند. به خاطر مهم بودن این روز و زمان بر بودن پروسه اسباب کسی و باربری، بهتر است شما و سایر اعضای خانواده کاملا سرحال باشید و از شب قبل کم خوابی نداشته باشید. همچنین کلیه وسایل و لوازم تان آماده باشد تا کارگران حمل بار، در اسرع وقت با استفاده از کارتن و جعبه و یا سایر لوازم آنها را بسته بندی کرده و منتقل کنند. تمام وسایل را از برق بکشید و همه چیز را آماده کنید. از بسته بودن پنجره ها و ایمن بودن آنها مطمئن باشید. نکته مهم دیگر اینکه شماره های تماس اضطراری خود و یا همراهان دیگرتان را در اختیار کارکنان شرکت اتوبار قرار دهید. به خصوص اگر شما با خودروی دیگری به سمت مقصد جدید حرکت می کنید.

- پس از رسیدن به محل جدید و پایان اسباب کشی:

بر حسب اینکه شما چگونه جعبه ها و کارتن های حاوی لوازم تان را دسته بندی کرده اید و یا بر روی آنها نوع محتویات شان را با استفاده از ماژیک نوشته اید، کارگران باربری آنها را در جاهای مختلف خانه جدید خواهند گذاشت. بنابراین با نوشتن روی کارتن ها و مشخص کردن محتویات آنها، به خوبی به آنها اجازه خواهید داد که هر چه سریعتر جعبه و کارتن ها را در جای خود و در اتاق های مربوطه بگذارند. فراموش نکنید نحوه چیدن بار هنگام اسباب کشی و پس از آن بسیار مهم است. برای اینکه همه چیز به خوبی پیش برود این موارد را در روز اول به دقت انجام دهید:

- پس از گذاشتن کفپوش ها از قبیل موکت و فرش، به سرعت تخت خواب ها را در اتاق ها بگذارید و آنها را کاملا آماده کنید چون آماده سازی محل استراحت، آن هم بعد اسباب کشی، بسیار مهم است. شما قطعا نیاز به استراحت خواهید داشت. پرده ها را هم در اولین فرصت نصب کنید به خصوص در اتاق های خواب.

- یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی را به برق وصل کنید و در صورت نیاز اقدام به خرید مجدد مواد غذایی کنید.

- از درست کار کردن سیستم گرمایش (اگر در فصل پاییز یا زمستان اسباب کشی کرده اید) و سیستم سرمایشی و خنک کننده (برای فصل تابستان) مطمئن شوید.

برای چیدن وسایل در محل جدید به ویژه وسایلی که اهمیت چندانی ندارند، مانند اشیاء تزئینی و یا یادگاری ها، عجله نکنید. 

در پایان کار، از اینکه این کار مهم یعنی اسباب کشی و باربری شما به دقت و به درستی انجام شده لذت ببرید و سعی کنید آرامش و لذت از زندگی را در محل جدید برای خود و سایر اعضای خانواده ایجاد کنید. شرکت باربری تهران تیک بار با سالها تجربه در زمینه های بسته بندی و حمل بار به شهرستان و یا اسباب کشی در نقاط مختلف تهران در خدمت شماست.