همانطور که می دانید اسباب کشی یکی از کارهاییست که بسیاری از افراد به طور سالیانه و گاهی هر چندسال یکبار با آن درگیر هستند، این کار دشواری هایی را با خود به همراه دارد. شرکت های باربری تهران با هدف تسهیل فرآیند اسباب کشی خدماتی مانند بسته بندی اثاثیه منزل، کارگران حمل بار و انواع خودروهای باربری را ارائه می کنند. علاوه بر جابجایی اثاثیه منزل، برخی از لوازم جانبی مانند گاوصندوق، پیانو و میز بیلیارد به دلیل وزن، ابعاد و حساسیت نیاز به بسته بندی و حمل به طور ویژه دارند. جابجایی حیوانات خانگی نیز به اندازه این لوازم حساس و نیازمند تخصص می باشد و حمل آکواریوم و ماهی نسبت به سایر حیوانات گزینه دشوارتری می باشد زیرا نمی توان آکواریوم را با وجود آب و ماهیان درون آن حرکت داد.

اسباب کشی


حمل آکواریم در زمان اسباب کشی

در زمان اسباب کشی حمل آکواریوم های بزرگ در لیست وسایل دشوار و سنگین برای جابجایی قرار دارد و به دلیل شکنندگی آکواریوم ها حتی سایزهای کوچک آن نیز در این لیست قرار میگیرد. علاوه بر خطر شکستن خود آکواریوم در مراحل اسباب کشی، احتمال رسیدن آسیب به ماهی های درون آن و حتی مرگ نیز وجود دارد بنابراین کمک گرفتن از خدمات یک باربری معتبر و متخصص می تواند تضمینی برای سلامت ماهی ها و جابجایی آکواریوم شما باشد. مانند هر وسیله سنگین دیگر، جابجایی آکواریوم در زمان اسباب کشی نیاز به آماده سازی و انجام مراحل مشخصی دارد که عبارتند از:

1- آماده کردن ماهی: برای آماده کردن ماهی هایتان برای اسباب کشی باید با یک متخصص مشورت کرده و سپس اقدام به حذف مواد زائد و غذای مانده در بدن آنها کنید، اینکار با توقف غذا دادن به آنها در طی دو روز انجام میشود. برای حمل ماهی ها باید آنها را از آکواریوم خارج کرده و در مقداری از آب قبلی آکواریوم در یک سطل پلاستیکی با سوراخ هایی در بالای آن قرار دهید.


2- جابجایی گیاهان و لوازم داخل آکواریوم: تمام لوازم داخل آکواریوم از جمله پمپ، چراغ، سیستم تهویه و گرمایش یا سرمایش را باید از بدنه جدا کرده و آنها خشک کنید. برخی لوازم داخل آکواریوم آب شور مانند صافی نباید خشک شوند و سنگ ها یا مرجان های زنده نیز باید در مقداری از آب آکواریوم قرار گرفته و حمل شوند.


3- بسته بندی آکواریوم: بعد از تخلیه کامل آکواریوم باید داخل و بیرونش را کاملاً تمیز کرده و بگذارید تا خشک شود، برای تمیزی داخل آن می توانید از محلول بسیار رقیق آب و سرکه و برای تمیزی بدنه بیرونی آکواریوم از تمیز کننده های شیمیایی و ضدعفونی کننده ها استفاده کنید. سپس باید آکواریوم را توسط نایلون های حبابدار، فوم یا روزنامه فراوان بپیچید و در کارتن های مخصوص اسباب کشی قرار دهید. اگر برای بسته بندی لوازم خود از شرکت باربری کمک میگیرید آنها نحوه صحیح بسته بندی آکواریوم را انجام می دهند، در غیر اینصورت می توانید از اتوبارهای معتبر کارتن های مناسب آکواریوم با ضخامت مناسب دریافت کنید.


نکاتی برای جابجایی آکواریوم

✔ برای انتخاب محل مناسب آکواریوم در منزل جدی به نکاتی مثل وجود پریز برق در نزدیکی آن دقت کنید. همچنین عرض درب ها و راهروها را برای عبور آکواریوم های بزرگ را در نظر بگیرید.

✔ برای جابجایی آکواریوم و سطل های حاوی ماهی های خود، باید آنها را در جایی با حداقل تکان قرار دهید یا در صورت امکان با خودروی شخصی و با احتیاط بیشتر حملشان کنید.

✔ سطل یا ظرفی که قرار است ماهی در آن قرار گیرد بهتر است پلاستیکی و دارای درب باشد تا هم از شکستن ظرف و هم از بیرون پریدن ماهی ها جلوگیری شود. همچنین این محفظه حمل باید منافذی برای رسیدن اکسیژن به ماهی داشته و هوای آزاد در خودرو نیز جریان داشته باشد.

حمل آکواریوم

✔ بر اساس اندازه ماهی ها ظرف حمل آنها را انتخاب کنید و تعداد زیادی از آنها را در یک ظرف قرار ندهید.

✔ ماهی ها نسبت به تغییرات محیط زندگیشان بسیار حساسند، اگر ممکن است مقداری از آب آکواریوم را برای انتقال به محل جدید همراه داشته باشید.

✔ اگر در زمان اسباب کشی شرایط برایتان دشوار است و زمان کمی دارید، میتوانید ماهی های خود را به دوستان و آشنایان خود بسپارید و در زمان مناسبی آنها را با وسیله نقلیه شخصی به خانه جدید انتقال دهید.

✔ آماده سازی ماهی ها و بسته بندی آکواریوم در اسباب کشی بهتر است به عنوان آخرین مراحل انجام شود تا ماهی ها زمان کمتری را خارج محیط زندگی خود باشند.

✔ پس از جابجایی باید در اولین فرصت آماده سازی آکواریوم به شکل مطلوب انجام شده و ماهی ها در محیط زندگی خود با شرایط قبلی مانند وجود سیستم تهویه و گیاهان و ... قرار گیرند.

✔ بعد از اتمام اسباب کشی و جابجایی آکواریوم در بازه های زمانی بسیار کوتاهی شرایط ماهی ها را چک کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید.

✔ در صورت بهره گیری از خدمات اسباب کشی شرکت های باربری آنها را از وجود آکواریوم مطلع سازید و بخواهید شرایط بسته بندی و حمل آن را مهیا کنند.

✔ در مورد زمان، تغذیه و جابجایی ماهی ها، نحوه جداسازی و سرهم کردن قطعات آکواریوم بهتر است از یک متخصص مشورت بگیرید تا بدون هیچ مشکلی اسباب کشی تان به پایان برسد.