یکی از کارهایی که برای انجام آن نیاز به مشارکت گرهی می باشد ، اسباب کشی می باشد.روند انجام اسباب کشی ساده و آسان نبوده و سخت ترین بخش آن دست تنها بودن جهت انجام آن است. اسباب کشی و تغییر مکان علاوه بر ایجاد درگیری های ذهنی برای افراد چالش هایی هم از نظر حمل وسایل و جابجا کردن آن ها برای فرد ایجاد می کند که شاید سخت ترین بخش این کار همین مسئله باشد. امروزه شرکت های باربری تهران با ارائه انواع خدمات باربری توانسته اند خیال افراد را از بابت بسیاری از مسائل اسباب کشی آسوده نمایند. به همین دلیل انجام این کار همچون گذشته دشواری ها و سختی های خود را ندارد.اما در صورتی که بخواهید به صورت شخصی اقدام به انجام این کار نمایید می بایست به بسیاری از مسائل دقت نموده تا علاوه بر عدم زیان های مالی ، از هرگونه صدمه و حادثه برای فرد جلوگیری به عمل آمده و درگیری ذهنی کمتر شود.


امروزه شرکت های باربری تهران با استفاده از جدیدترین متد ها و امکانات روز دنیا اقدام به ارائه انواع خدمات باربری همچون بسته بندی اثاثیه ، حمل و جابجایی بار با جدیدترین متد ها ، بهره گیری از وسایل حمل و نقل روز دنیا ،حمل بار به شهرستان و یا سایر کشور ها و... می نمایند که می توانید با انتخاب آن ها خیال خود را از بابت اسباب کشی منزل یا محل کار خود راحت نمایید.اما در صورتی که به صورت شخصی قصد انجام اسباب کشی را داشته باشید می بایست به نکات ریز و درشتی جهت اسباب کشی آسان دقت نمایید.در این مقاله به یکی از مسائلی که شاید هر فردی تا به حال حداقل یکبار با آن درگیر بوده بپردازیم و آن هم حمل و جابجایی مبلمان به صورت تکی می باشد.

باربری تهران


حمل و جابجا کردن مبلمان های سنگین

گاهی اوقات پیش می آید که فرد مجبور به حمل و جابجا کردن برخی وسایل سنگین همچون مبلمان به صورت تکی شود. این کار چه در هنگام اسباب کشی و یا در سایر موارد ممکن است برای افراد اتفاق بیفتد.در صورتی که برخی از مسائل را به درستی برای انجام این کار رعایت نکنیم احتمال بروز آسیب های جدی به کمر و ستون فقرات وجود خواهد داشت.علاوه بر این آسیب های مالی همچون صدمه به مبلمان و یا کفپوش ها نیز وجود دارد. حال در چنین شرایطی می بایست چه کار کنیم؟


ترفند های جابجایی مبلمان سنگین جهت عدم آسیب های فیزیکی

1.استفاده از پا به جای فشار به کمر برای حمل و جابجا کردن مبلمان.برای بلند کردن وسایل سنگین در مرحله اول به زانو خم شده و با استفاده از نیروی زانوی خود وسیله را بلند نمایید.این کار سبب کمترین فشار به کمر و ستون فقرات شده و از آسیب های احتمالی حفظ می نماید.

2.برای جابجا کردن مبلمان و وسایل سنگین که نمی توان به صورت تکی آن ها را بلند کرد ، بهترین کار هل دادن آن ها به جای کشیدن وسایل می باشد.این کار علاوه بر آسیب کمتر به کف سازی ، فشار کمتری را به فرد وارد خواهد ساخت.

3.هنگامی که یک وسیله سنگین را بلند کرده اید و قصد ایستادن را دارید می بایست از پاهای خود جهت چرخش کمک گرفته و برای انجام این کار با استفاده از باسن اجتناب نمایید.

4.پس از بلند کردن وسیله مورد نظر برای جابجایی آن وزن بار را در مرکز بدن خود پخش نمایید تا فشار در یک نقطه مشخص متمرکز نباشد و علاوه بر عدم آسیب بتوانید وسیله را راحت تر جابجا نمایید.

5.برای حمل وسایل سنگین همچون مبلمان از قرار دادن آن در بالای سر خود پرهیز کنید.


نکاتی که گفته شد برای افرادی است که مجبور به حمل و جابجایی وسایل و مبلمان سنگین به صورت تکی و بدون استفاده از خدمات باربری تهران است.اما انجام این کار را به هیچ وجه برای کسی پیشنهاد نمی کنیم و بهتر است برای اسباب کش از خدمات شرکت های باربری و اتوبار ها بهره بگیرید تا از آسیب ها و خسارات جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آید.


جابجا کردن وسایل سنگین بر روی فرش یا موکت

در بیشتر خانه های ما ایرانی ها فرش های گران قیمتی پهن زمین است که از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار هستند. هنگامی که قصد حمل و جابجایی مبلمان سنگین به صورت تکی را داشته باشید مجبور به کشیدن آن ها بر روی کفپوش یا فرش هستیم که برای عدم آسیب به آن ها  می توان از وسایلی همچون لاستیک های لغزنده استفاده کرد.در صورت نداشتن چنین وسیله ای می توان از ظروف پلاستیکی و قرار دادن پایه ها در داخل آن ها استفاده کرد.با انجام این کار وسایل سنگین همچون میز و صندلی ، مبل و... به راحتی کشیده شده و از آسیب به فرش جلوگیری خواهد شد.

حمل اسباب و اثاثیه


جابجا کردن وسایل سنگین بر روی کفپوش های چوبی

کفپوش های چوبی همچون پارکت ، لمینت و... همواره در معرض آسیب هایی همچون ایجاد خط و خش و له شدگی هستند.برای جابجایی وسایل سنگین بر روی آن ها به صورت فردی می بایست از جک های مخصوص حمل بار سنگین و یا دالی بهره گرفت تا تماس وسایل به سطح چوبی قطع گردد. همچنین می توان با چسباندن تکه ای موکت یا پارچه ضخیم در زیر پایه وسایل از ایجاد خط بر روی کفپوش جلوگیری به عمل آورد.


همانطور که گفته شد استفاده از خدمات باربری تنها بهترین راه برای اسباب کشی ، حمل و جابجایی وسایل سنگین می باشد. تیم مجرب اتوبار ها قادر به حمل وسایل سنگین شما در کمترین زمان ممکن و بدون هرگونه آسیب می باشند.


جابجای کردن مبلمان در طبقات

شاید سخت ترین بخش حمل و جابجایی مبلمان سنگین حمل آن ها در طبقات باشد. برای انجام این کار به صورت تکی می بایست ابتدا وسیله مورد نظر خود را با استفاده از پتو یا چنین اقلامی پوشانده و سطوح پله را نیز به وسیله چنین وسایلی(پتو ، ملحفه و...) هموار ساخته سپس مبلمان مورد نظر را با کمک تسمه و یا یک طناب محکم به بالا و پایین جابجا کنید.این کار به صورت تکی اصلا پیشنهاد نمی شود و بهترین راه کار سپردن آن به تیم بسته بندی اثاثیه و جابجایی وسایل شرکت های باربری تهران می باشد.


اتوبار تیک بار با سال ها تجربه در زمینه حمل و جابجایی اسباب و اثاثیه و رضایت مشتریان خود یکی از بهترین انتخاب ها جهت اسباب کشی شما عزیزان می باشد.جهت اطلاع از هزینه باربری و سایر خدمات باربری تهران می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.