در صورتی که قصد اسباب کشی و جابجایی از محل فعلی خود به محلی دیگر را داشته باشید ، می بایست روش های اصولی بسته بندی اثاثیه و نحوه صحیح جابجا کردن هر وسیله ای را فرا بگیرید. یکی از وسایل حساس و ضروری خانه های یخچال فریزر می باشد که برای جابجا کردن آن می بایست دقت بسیاری کرد. همانند بسته بندی و جابجایی ماشین لباسشویی یا ظرفشویی به دلیل وزن و حجم زیاد یخچال و همچنین حساس بودن به تکان های شدید و ضربه ، یخچال ها بایستی به شیوه های خاصی جابجا گردند. در مرحله اول پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات باربری تهران و بهره گیری از پرسنل زبده این شرکت های جهت جابجایی این قبیل وسایل به منظور عدم هرگونه آسیب و ایجاد حادثه می باشد.اما در صورتی که قصد دارید خودتان اقدام به جابجایی این وسیله نمایید می بایست روش های اصولی انجام این کار را به دقت انجام دهید.


در این مقاله به بررسی روش های اصولی بسته بندی و جابجایی یخچال فریزر ها خواهیم پرداخت.پیش از آن که به مقوله نحوه اصولی جابجا کردن یخچال بپردازیم ، به شیوه صحیح بسته بندی آن خواهیم پرداخت.توجه به این نکته که این وسیله قیمت نسبتا بالایی دارد ، پس می بایستی با دقت فراوان اقدامات لازم جهت عدم ایجاد صدمه به آن را انجام داد.

باربری تهران


روش های بسته بندی یخچال در اسباب کشی

به دلیل نوع حجم و وزن بالایی که این وسیله دارد و عدن جای دست مناسب برای جابجایی ، هنگام اسباب کشی و در صورت عدم استفاده از خدمات باربری تهران ، مشکلاتی برای افراد به وجود خواهد آورد.انجام اصولی بسته بندی اسباب و اثاثیه به خصوص اقلامی همچون یخچال می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری به عمل آورد و روند اسباب کشی را راحت تر کند. برای بسته بندی و آماده سازی یخچال جهت جابجایی موارد زیر را انجام دهید:


1.در صورت اتصال یخچال به لوله آب به منظور استفاده از یخ ساز یا آب سرد کن ، آن را از محل اتصال جدا نمایید.

2.تخلیه کامل یخچال از هرگونه مواد غذایی در داخل آن.یخچال در اولین قدم برای بسته بندی و حمل بایستی به طور کامل خالی باشد.می توان مواد غذایی فاسد شدنی را قبل از جابجایی به یک یخچال دیگر به صورت موقت انتقال دهید.

3.سایر مواد غذایی را می توانید در داخل یک جعبه بسته بندی کرده و آماده جابجایی نمایید.می توان از کارتن های تمیز و محکم جهت انجام این کار استفاده نمود.

4.تیمز کردن فضای داخلی یخچال یکی از مهم ترین مواردی است که شما با تخلیه کامل وسایل داخل آن می توانید به راحتی انجام دهید.بنابراین می توانید کلیه کشوها و قفسه ها را از داخل دستگاه خارج کرده و به طور کامل آن ها را تمیز کنید.

5.اگر یخچال فریزر شما دچار برفک شده است ، می بایست آن را از برق جدا نمایید تا کلیه برفک ها آب شده و سپس آن را تمیز نمایید.

6.پس از تمیز کردن کلیه قفسه ها و کشوها آن ها را با پارچه های ضخیم پوشانده و به صورت مجزا آماده جابجایی نمایید تا هنگام اسباب کشی دچار آسیب و شکستگی نشوند.

7.سیم یخچال را پس از خارج کردن از برق با استفاده از چسب یا طناب به بدنه دستگاه متصل کرده تا در هنگام جابجایی مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند.

8.پس از تمیز کردن محیط داخلی یخچال و تخلیه کامل آن ، جهت عدم باز شدن درب در هنگام جابجایی آن را به وسیله طناب به بدنه دستگاه محکم نمایید

9.اگر کارتن یخچال شما موجود است ، یخچال را در داخل آن قرار داده و آماده حمل و جابجایی نمایید.در صورت عدم کارتن مناسب با ابعاد یخچال خود ، جهت حفظ بدنه از آسیب های احتمالی در هنگام جابجایی ، دور تا دور دستگاه را با استفاده از وسایلی همچون پلاستیک حبابدار بپوشانید.


نکته:حمل یخچال به دلیل وزن زیاد نیاز به افراد زبده و کار بلد باربری تهران دارد و بهتر است به صورت شخصی اقدام به انجام این کار ننمایید.بنابراین با سپردن اسباب و اثاثیه با ارزش و بزرگی همچون یخچال به شرکت های باربری تهران جهت حمل و جابجایی ، خیال خود را از ایجاد هرگونه آسیب به وسایل یا آسیب های جسمی راحت نمایید.


حمل و جابجایی یخچال

پس از انجام کلیه مراحل فوق ، می توانید اقدام به حمل آن و قرار دادن در ماشین های باربری نمایید.سنگین و بد دست بودن یخچال موجب می شود تا نتوان آن را به صورت تک نفره حمل کرد. پس باید برای انجام این کار حداقل دو نفر حضور داشته باشند.گاز داخل یخچال که برای ایجاد خنک کردن از آن استفاده می شود(فریون) نباید در معرض تکان های شدید قرار گیرد.پس دستگاه می بایست به همان شکل عمودی جابجا شود.بهترین راه برای جابجایی و حمل یخچال و انتقال آن به کامیون های باربری ، استفاده از چرخ دستی های حمل وسایل می باشد.برای حمل و جابجایی این وسیله به نکات زیر دقت نمایید:

حمل یخچال در اسباب کشی

✔ عدم جابجایی یخچال به سمت پشت آن به دلیل ریختن روغن های موجود در داخل لوله ها و ایجاد مشکل در کار کردن صحیح دستگاه

✔ برای جابجایی بهتر است دستگاه را در خلاف شیب حرکت دهید.

✔ یک نفر در داخل کامیون می بایست آماده گرفتن یخچال و مراقبت از آن بوده و دو نفرد دیگر مراقب عدم افتادن یخچال در هنگام قرارگیری در کامیون باشند.

✔ در کلیه مراحل حمل و جابجایی یخچال بایستی به صورت عمودی باشد.

✔ پس از انتقال یخچال به کامیون های باربری تهران می بایست با طناب یا هر وسیله دیگری به بدنه کامیون محکم شده تا در هنگام ایجاد تکان هایی که در مسیر ممکن است رخ دهد ، یخچال جابجا نشود.

✔ پس از انتقال یخچال به محل جدید ، با استفاده از چرخ دستی مراحل اولیه حمل مجددا صورت گیرد.

✔ پس از انتقال یخچال به مکان جدید از روشن کردن دستگاه به مدت چند ساعت اجتناب نمایید. گاز داخل یخچال در اثر تکان و جابجایی آن فرم اولیه خود را از دست داده و در صورت روشن نمودن یخچال دچار آسیب می شود.


در پایان مجددا باید به این نکته اشاره کرد که حمل اجسام سنگین و بزرگی همچون یخچال که جز کالاهای گران قیمت و حساس هستند ، باید توسط افراد زبده این کار انجام شود.انتخاب یک اتوبار مناسب جهت انجام این کار بهترین و راحت ترین شیوه حمل یخچال محسوب می شود. امروزه شرکت های باربری تهران با استفاده از نیروهای زبده کلیه مراحل مورد نیاز شما در اسباب کشی از بسته بندی اثاثیه تا حمل و چیدمان را برای شما میسر می نمایند.