ارسال بار و حمل و نقل کالاها، اجناس و لوازم به خارج از کشور، نکات مهمی را در بر دارد که کسانی که قصد استفاده از چنین سرویس ها و خدماتی را دارند، بهتر است به این نکات توجه کنند. 

در مجموع خدمات حمل بار به خارج از کشور شامل موارد متعددی است که البته می توان این خدمات را به دو دسته تقسیم کرد: 

1) حمل کالاهای اداری و تجاری به خارج از کشور
2) حمل کالاهای مسکونی و شخصی به خارج از کشور


دسته اول شامل خدمات کارگو برای تجار، شرکتها، موسسات و سازمان ها و در مجموع کلیه اشخاص محترم حقیقی و حقوقی می شود که قصد ارسال کالای تجاری و یا لوازم و وسایل از ایران به کشورهای خارجی را دارند. 


7 نکته مهم حمل بار به خارج از کشوردر این تصویر نمونه ای از وسایلی را که بخاطر وجود رنگ و باتری های اسباب بازی ها، برگشت خورده و این مسئله علاوه بر اتلاف وقت، موجب بهم خوردن بسته بندی نیز شده است. 


نکات حمل کالاهای تجاری - اداری به کشورهای خارجی: 

این امر نکات و الزامات خود را دارد و به همین جهت توصیه می کنیم که چنانچه قصد ارسال کالاهای اداری و تجاری به کشورهای خارجی را دارید، با شرکت باربری تهران تیک بار تماس بگیرید تا بتوانید از راهنمایی مشاورین ما استفاده کنید. 


نکات مهم حمل کالاهای مسکونی و شخصی  به کشورهای خارجی:

این خدمات شامل وسایل و اثاثیه کامل یک منزل یا واحد مسکونی می شود. کلیه وسایل و لوازم شما جهت ارسال به کشورهای دیگر، بسته بندی و فریت بار انجام شده و در نهایت پس از انجام مراحل قانونی، به کشور مقصد ارسال می شود. 
وسایل و لوازمی که قابل حمل و ارسال به کشورهای دیگر هستند، از قبیل: مبلمان، یخچال، سرويس خواب، لوازم صوتی تصویری، لوستر، وسایل آشپزخانه، چینی، شکستنی، لوازم اتاق خواب و...

بطور خلاصه از بزرگترین و سنگین ترین وسیله یک منزل مسکونی تا کوچکترین لوازمی که شما لازم دارید و می خواهيد به خارج از ایران ببرید و ارسال کنید، براحتی بسته بندی و به مقصد شما در کشورهای دیگر فرستاده می شود. 


هفت نکته در مورد حمل بار به خارج از کشور

وسایلی که باعث می شوند در گمرک کل محتوای داخل این کارتن پذیرش نشده و مجبور به باز شدن کل کارتن ها شوند. 


بار دیگر تاکید می کنیم که قبل از اینکه بخواهید در این زمینه کاری را انجام دهيد، توصیه می کنیم که حتما با شرکت باربری تیک بار در زمینه حمل و نقل بین الملی تماس بگيرید، چرا که بعضی از وسایل باید قبل از بسته بندی و آماده کردن، حتما تحت بررسی قرار بگیرند تا در مراحل بعدی مشکلی در گمرک و ارسال بار پیش نیاید. 


 نکات مهمی که باید پیش از ارسال بار به خارج از کشور بدانید:

1) مواد خوراکی ماننده مایعات که چنین اقلامی را باید از قبل در جعبه های مخصوص قرار بدهید و در گمرک حتما باید دوباره جعبه باز شود تا بررسی نهایی انجام گیرد. 


2) یکی دیگر از نکات مهم و البته بسیار ساده اسباب بازی کودکان است: بارها هنگام حمل بار به خارج، پیش آمده که به خاطر یک اسباب بازی کوچک که داخل یک کارتن بزرگ یا پالت قرار داده اند باعث شده که در گمرک آن کارتن یا پالت را باز کنند و نظارگر تمام وسایل باشند که در آخر به این نتیجه رسیده اند که این وسایل بازی باتری دارند و البته شامل انواع باتری ها نیز می شوند. مانند: باتری قلمی، ساعت، گوشی و...


3) جهت ارسال مبلمان و وسایل حساس به خارج، حتما از بسته بندی حرفه ای باید استفاده شود که شامل وکیوم و لوازم دیگر بوده و در پایان قرار دادن وسایل در جعبه های چوبی همانطور که در پایان مطلب می بينید، استفاده شود. (به این ترتیب دیگر جای هیچ گونه نگرانی از بابت آسیب وارد شدن به وسایل و اثاثیه نخواهد بود)


4) ارسال بار از ایران به همه کشورهای جهان امکان پذیر نیست و در صورتی که امکان ارسال مستقیم بار به آن کشور نباشد، باید از پروازهای خارجی مانند ایتالیا، امارات و ... استفاده شود. با استفاده از خدمات پروازهای بین المللی، شما می توانید حتی کوچکترین وسایل شخصی خود را به دورترین نقاط جهان نیز بفرستید. 


5) ارسال بار هوایی (شامل اثاثیه و وسایل شما) به تمام کشورهای جهان بصورت مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است و اگر برای شهر مورد نظر، پرواز مستقیم وجود نداشته باشد، در ابتدا به پایتخت آن کشور فرستاده می شود و از آنجا با استفاده از پروازهای داخلی آن کشور و یا حمل و نقل زمینی، کالای مورد نظر به دست شما می رسد. 


6) با استفاده از مشخصات فرستنده و گیرنده و کد رهگیری که شرکت باربری بر روی بارنامه صادر می کند (برای مثال همکاران ما در شرکت باربری تیک بار) در نهایت سادگی و آسوده گی خاطر می توانید بار را چک کنید و با ردیابی آن بدانید که در هر زمان، بار ارسالی شما به خارج دقیقا در کجا قرار دارد و چه زمانی به دست شما خواهد رسید. 


7) لطفا توجه داشته باشید برخی اقلام، با سهل انگاری ممکن است از درب خروج گمرک خارج نشوند. مانند: مایعات، لاک، رنگ، جوهر، باتری، لواشک و ...


نمونه ای از جعبه های مخصوص برای بسته بندی وسایل ارسالی به خارج از کشور:


هفت نکته مهم حمل بار به خارج از کشور


وسایل مورد استفاده جهت حمل بار به خارج از کشور


نکات مهم ارسال بار به خارج از کشور


پیشنهاد در زمینه انتقال وسایل به خارج از کشور: 

یک پیشنهاد (که با استفاده از تجربه ای که ما در طول سالهای گذشته بدست آورده ایم) و آن این است که توصیه می شود که حتما اسم دو شخص را در بخش آدرس گیرنده بنویسید. چون امکان دارد که در روز معین که وسایل شما به مقصد مي رسد، آن شخص به دلایلی حضور نداشته نباشد و این مسئله باعث می شود که بار شما به گمرک کشور مقصد، برگشت خورده و این مسئله موجب می شود که در نهایت شما مجبور شوید که شخصا خودتان به دنبال تحویل بار بروید. 


در هر صورت جهت جابجایی باربری خارج از کشور و ارسال کلیه وسایل و لوازم خود می توانید با ما تماس بگیرید. 


از شما دعوت می کنیم که صفر تا 100 ارسال بار خود را به شرکت خدمات باربری تیک بار بسپارید. 
بسته بندی از داخل منزل، حمل تا فرودگاه، ارسال تا کشور مقصد و نهایتا تحویل در مقصد.